Hızlı erişim

Sıkça Sorulan Sorular

54 Sonuçlar
  • Somfy Protect ekipmanlarınızı HomeKit ile kullanabilmeniz için ilk olarak neye ihtiyacınız var? (0) 09.10.2024

    Somfy Protect ekipmanlarınızı Apple HomeKit ile kullanmadan önce lütfen aşağıdaki ön koşulların karşılanıp karşılanmadığını kontrol edin:

    • HomeKit yalnızca Apple ürünleriyle uyumludur (iPhone, iPad, iPod, Home Pod, Apple TV, Apple Watch). Apple ürünlerinizin güncel olması gerekir. Android ve Windows cihazları desteklenmez.
    • Geçerli bir iCloud hesabı: kullanıcıların iCloud Keychain'i (Anahtar Zinciri'ni) etkinleştirmesi gerekir.
    • Ekipmanınızın HomeKit ile uyumlu olması gerekir. Bunu kontrol etmek için ambalajında ​​"Works with Apple" logosunun bulunduğundan emin olun. Şu anda yalnızca Somfy İç Mekan Kamerası ve Somfy Dış Mekan Kamerası HomeKit ile uyumludur.
    • Ekipmanı HomeKit'e bağlamak için QR (kare) kodunun da olması gerekir. Bu bilgiyi üründe, ürünün talimatlarında ve Somfy Protect uygulamasında bulabilirsiniz.

    Not: Ev uygulamasında cihazlarınıza uzaktan erişmek istiyorsanız bir Apple TV'ye veya HomePod'a da ihtiyacınız olacaktır.

  • TaHoma uygulamasında nasıl enerji uyarıları oluşturursunuz? (0) 24.03.2024

    TaHoma, uyarılar oluşturarak enerji tasarrufu sağlamanıza yardımcı olur.

     

    Bir ışık ya da priz çok uzun zamandır mı açık, ya da bir pencere açık mı kalmış? TaHoma'nın özelleştirilmiş uyarıları sayesinde haberiniz olur!

     

     

    Ayarlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:​

     

    • "..." menuüsüne gidin.
    • "Enerji Tavsiyeleri"ne tıklayın.​
    • Sonra, "Tüketim Uyarıları" (ışıklar ve prizler için) ya da "Açılma Uyarıları" (pencereler için) seçeneğine gidin.
    • Dilediğiniz ürünü/ürünleri ve uyarı için gereken süreyi seçin.

     

    Her bir uyarı tipi için sadece bir süre seçebilirsiniz.

     

  • TaHoma uygulamasında enerji tavsiyelerini nasıl aktifleştirirsiniz? (0) 24.03.2024

    Enerji tüketiminizi optimize etmek için biraz desteğe mi ihtiyacınız var? TaHoma, size bu konuda rehberlik etmek için her hafta bir tavsiyede bulunabilir.

     

    Bu özelliği aktive etmek için; "Sık Kullanılanlar"a gidin, "Bir sık kullanılan ekle"ye tıklayın, "Tavsiye"yi seçin ve "Ekle"ye tıklayın.​

     

     

    Her hafta, Sık Kullanılanlar sayfanızda yeni bir tavsiye görüntülenecektir. Buraya tıklayarak, ipuçlarının tam listesine de erişebilirsiniz.

     

  • Uygulamada hazır bulunan "Gece" senaryosunu kullanarak evimin geceleri enerji tüketimini nasıl yönetebilirim? (0) 24.03.2024

    TaHoma, geceleri enerji tüketiminizi kontrol etmenize yardımcı olur (gerekli olmayan uyku modundaki cihazlar, ısıtma programları, açık unutulan ışıklar...). Otomatik olarak prizleri deaktif eder, ışıkları kapatır, ısıtıcının ayarını düşürür ve panjurlarınızı kapatır.

     

    "Senaryolarım" menüsünden sadece birkaç tıklama ile uygulamada hazır olarak bulunan « Gece » senaryosunu aktive edin, bir daha düşünmenize gerek kalmadan enerji tasarrufu sağlayın.

     

     

    "Sabah" senaryosu ise gecenin ardından cihazlarınızı yeniden normal durumuna getirmek için tasarlanmıştır. Prizler yeniden aktive edilir, panjurlar açılır ve ısıtıcı konfor ayarına getirilir.

     

     

    Wifi cihazınızı Gece senaryonuza dahil etmemelisiniz: Eğer Wifi gece kapanırsa, TaHoma daha sonra başka bir senaryoyu çalıştıramayacaktır.

     

  • Neden TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçiş yapmalıyım? (0) 20.09.2023

    Somfy olarak kullanıcılarımıza tutarlı çözümler sunmak için çalışıyoruz. Bu nedenle en iyi ve en yeni uygulamamız TaHoma by Somfy'yi kullanmanızı istiyoruz. Size sunabileceği çok şey var: genişletilmiş özellikler ve uyumluluklar, modern tasarım ve kullanıcı arayüzü, düzenli güncellemeler...

    Somfy TaHoma uygulamasını keşfedin!

     

  • TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçersem cihazlarıma ne olur? (0) 20.09.2023

    TaHoma by Somfy uygulamasıyla uyumlu olan cihazlarınız otomatik olarak yeni uygulamaya aktarılacaktır.


    Dikkat: TaHoma'nız ile eşleştirilmiş bazı ürünler yeni uygulama ile uyumlu olmayabilir. Uyumlu olmayan ürünleri görmek için lütfen aşağıdaki linke tıklayın: 
    TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçersem hangi uyumlulukları kaybederim?

  • TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçersem hangi uyumlulukları kaybederim? (0) 20.09.2023

    Bazı cihazlar ve protokoller yeni TaHoma uygulamasıyla uyumlu değildir. Eğer böyle bir cihazınız varsa yeni TaHoma uygulamasına geçtiğinizde onu kullanamazsınız.

     

    Uyumlu olmayan Somfy ürünleri:

    • RTS termostat​​​
    • Siren io
    • Domis, Axis, JSW kameralar​​​ (Visidom)
    • Gaz tüketim sensörü io (Gasix)​​​
    • TaHoma Serenity​​​
    • RTD alarm, siren (Protexiom/Protexial) ​ve uzaktan kumanlar

     

    Uyumlu olmayan marka ve protokoller:

    • Honeywell​​​
    • De Dietrich​​​
    • KNX​​​
    • Profalux (Zigbee 1.2 & 868 MHz)​​​
    • Verisure​​​
    • Secuyou
    • Dimplex​​ (Ventilation)​​​​
    • Z-wave


    Eğer bu ürünlerden birini kullanmaya devam etmek istiyorsanız TaHoma by Somfy uygulamasına geçiş yapmayınız.

  • TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçersem hangi özellikleri kaybederim? (0) 20.09.2023


    TaHoma Classic uygulamasında bulunan aşağıdaki özellikler TaHoma by Somfy uygulamasında bulunmamaktadır:

    • Uygulamanın web versiyonu
    • SMS ve e-posta ile bildirim servisi​
    • Güvenlik sekmesi (bu sekmede bulunan sensörler uyumlu olmaya devam eder)​
    • Kat ayarları
    • Gün tipleri ve zaman dilimleri yönetimi
    • Isıtma ürünlerindeki bazı ayarlar:​
      • io termostat, io termostatik vanalar ve Atlantic elektikli ısıtıcıların​ iç ayarları artık yapılamaz
      • Hitachi ısı pompalarına özgü ayarlar kaldırılmıştır (ısı pompaları planlanmış senaryolara dahil olmaya devam edecektir)​
      • io termostatik vanaların minimum ve maksimum hedef sıcaklıkları artık ayarlanamaz
  • TaHoma by Somfy uygulamasına geçiş yaptıktan sonra TaHoma Classic uygulamasına nasıl geri dönebilirim? (0) 20.09.2023

    TaHoma by Somfy uygulamasının sunduğu yeni deneyime rağmen yine de TaHoma Classic uygulamasına dönmek istiyorsanız aşağıdaki prosedürü izleyin:

    1. TaHoma by Somfy uygulamanızda “…” menüsüne gidin, Önce “Configuration of the installation (Kurulumu yapılandırma)”, sonra da “Go back to TaHoma Classic (TaHoma Classic'e geri dön)” seçeneklerine tıklayın ve “Reset my installation (Kurulumumu sıfırla)”yı seçin.
    2. Somfy-Connect arayüzünden, "TaHoma V2 gateway" seçerek yeniden ​kaydolun.
    3. TaHoma web arayüzünden veya TaHoma Classic uygulamasından, yeniden programlayabilirsiniz (ürünleriniz eşleştirilmiş olarak kalacaktır).
  • TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçince senaryolarıma, akıllı ayarlarıma ve takvimime ne olur? (0) 20.09.2023


    TaHoma by Somfy uygulaması yeni bir deneyim sunduğundan, bu özelliklerin yönetiminde bazı farklılıklar bulunmaktadır.

    • Senaryolarınız manuel senaryolar haline gelir ve otomatik olarak yeni uygulamaya aktarılır.​
    • Takvim yeniden tasarlanmıştır ve planlanmış senaryoların bir listesi haline gelmiştir; otomatik olarak başlatılmaları gereken günleri yeniden seçmeniz gerekebilir.
    • Akıllı ayarlarınız gelişmiş senaryolar haline gelir:
      • "Gün tipleri" ve dönemler kullanan akıllı ayarlar, TaHoma by Somfy uygulamasında gün tipleri mevcut olmadığından devre dışı bırakılacaktır. Ancak bunları farklı bir planlama türü kullanarak kolayca yeniden etkinleştirebilirsiniz.
      • "Veya" koşulu kullanan akıllı ayarlar için 2 seçenek vardır:
        • Örneğin "Hava sıcaklığı <16° olduğunda ve hafta içi 20.00 ile 21.00 arası veya hafta sonu 21.00 ile 22.00 arası" gibi 2 farklı zamanlama koşulu bulunan bir ayar varsa, 2 ayrı senaryoya bölünecektir.​
        • "Veya" koşulu bulunan başka ayarlar varsa otomatik olarak aktarılacaktır.
      • "12 Ocak'tan 20 Haziran'a kadar" gibi herhangi bir zaman aralığı belirten akıllı ayarlar varsa deaktif edilecektir. Ama isterseniz tekrar aktif hale getirebileceksiniz.
  • TaHoma Classic uygulamasında kalırsam Sonos ürünlerime ne olur? (0) 20.09.2023

    TaHoma Classic uygulaması, Sonos'un yeni iletişim teknolojilerini desteklememektedir.​
    Yeni TaHoma by Somfy uygulamasına geçiş yapan kullanıcılar için, Sonos ürünleriyle uyumluluk devam edecektir.​
    TaHoma Classic uygulamasında kalacak kullanıcılar içinse, Sonos ürünleriyle bağlantı bir süre devam edebilir ama garanti edilemez. 2024 yılının ilk çeyreğinde, hizmet kesinlikle durdurulacaktır.
     

  • TaHoma Classic uygulamasından TaHoma by Somfy uygulamasına geçersem kat ayarlarıma ne olur? (0) 20.09.2023

    TaHoma Classic uygulamasından farklı olarak, TaHoma by Somfy uygulaması, ürünlerin katlara göre organize edilmesine yönelik bir hizmet sunmamaktadır. ​
    TaHoma by Somfy uygulamasına geçtiğinizde, katlara göre ayarlanmış ürünler varsa, bunlar odalarla eşleştirilecektir.
     

  • TaHoma Classic uygulamasında kalırsam Legrand ürünlerime ne olur? (0) 20.09.2023

    Legrand çözümleri gelişmeye ve yenilenmeye devam etmektedir. Bunun sonucu olarak artık yeni bir API kullanmaktadırlar (eski API Home + Control artık kullanılmamaktadır). ​  

    Yeni API, TaHoma Classic ile uyumlu değildir. Bu nedenle TaHoma Classic uygulamasında kalacak kullanıcılar, Ocak 2024 itibariyle Legrand ürünlerini kontrol edemeyeceklerdir.

    Diğer yandan, TaHoma by Somfy uygulamasına geçiş yapacak kullanıcılar için uyumluluk devam edecektir.

  • TaHoma by Somfy uygulaması için gereken en düşük işletim sistemleri hangileridir? (0) 20.09.2023

     

    TaHoma by Somfy uygulaması, şu işletim sistemlerini desteklemektedir: ​

    • iOS 15 ve üstü
    • Android 8 ve üstü ​ ​


    Bunlardan daha eski iOS veya Android işletim sistemleri, TaHoma by Somfy uygulaması tarafından desteklenmemektedir. Eğer daha eski bir versiyon kullanıyorsanız, TaHoma uygulaması güncellemelerini alamazsınız, ama belirli olmayan bir süre için uygulamayı kullanmaya devam edebilirsiniz.

  • Taşınıyorsam ve akıllı ev cihazımı eski evimde bırakacaksam nasıl sıfırlarım? (0) 18.09.2023

    Taşınıyorsunuz ve akıllı ev cihazınızı eski evinizde bırakmak mı istiyorsunuz?

    Bu prosedürü uygulayarak hesabınızı kolayca kaldırabilirsiniz:

    "..." menüsünü seçin:

     

    Sonra "SOMFY & ME (BEN)" bölümünden "Help & advanced features (Yardım & gelişmiş özellikler)" menüsünü seçin:

     

    "Remove my installation (Kurulumumu kaldır)" seçeneğine tıklayın:

     

    Alttaki butona tıklayın: Reset my installation (Kurulumumu kaldır)

     

    Eşleştirilmiş cihazların kayıtlı kalması için "Yes (Evet)" seçeneğine tıklayın.

     

    Sıfırlamanın başlaması için "confirm (onay)" butonuna tıklayın.

     

    Tebrikler! Kurulumunuz sıfırlandı:

    • Hesabınız akıllı ev ünitenizden kaldırıldı ve kişisel bilgileriniz ile ayarlarınız silindi.
    • Eve yeni taşınacakların hayatını kolaylaştırmak için diğer cihazlarınız akıllı ev ünitesi ile eşleştirilmiş olarak bırakıldı.

    TaHoma uygulaması ile uyumlu akıllı ev üniteleri için uygulanabilir (TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).

  • Akıllı ev cihazımı satmak ya da başkasına vermek istersem nasıl sıfırlarım? (0) 18.09.2023

    Akıllı ev cihazınızı satmak ya da başka birine vermek mi istiyorsunuz?​

    Bu prosedürü uygulayarak cihazınızı sıfırlayabilirsiniz.

    "..." menüsünü seçin:

     

    Sonra "SOMFY & ME (BEN)" bölümünden "Help & advanced features (Yardım & gelişmiş özellikler)" menüsünü seçin.

     

    "Remove my installation (Kurulumumu kaldır)" seçeneğine tıklayın.

     

    Butona tıklayın: Reset my installation (Kurulumumu kaldır)

     

    Ardından, akıllı ev ünitenizle ile eşleştirilmiş diğer cihazlarınızı silmek için "No (Hayır)" seçeneğine tıklayın.

     

    Sıfırlamanın başlaması için "confirm (onay)" butonuna tıklayın.

     

    Tebrikler! Kurulumunuz sıırlanmıştır:

    • Hesabınızın bu cihaz ile bağlantısı kesilmiştir.
    • Tüm kişisel bilgileriniz, ayarlarınız ve ekipmanlarınız silinmiştir.

    TaHoma uygulamasıyla uyumlu tüm cihazlar için uygulanabilir (TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).

  • "Tatil" senaryosu nedir ve TaHoma uygulamasında nasıl ayarlanır? (17) 22.05.2023

    Evde olmayacağınız günleri önceden takviminizde işaretleyin, aklınız evde kalmasın!

    Tatil senaryosu sayesinde, siz yokken ekipmanlarınız otomatik olarak aktive edilerek evde biri varmış izlenimi oluşturur! 

    Seyahatte olacağınız tarihleri ve bu periyotta gerçekleşmesini istediğiniz eylemleri seçin.

     


    Ayarlamak için izlemeniz gereken adımlar : 

    1. "Senaryolarım" menüsünden başlayın.

    2. "Takvim"e tıklayın. Sonra da evde olmayacağınız tarihleri planlamayı seçin.

    3. Evde olmayacağınız tarih aralığını girin. Ayrılacağınız ve geri döneceğiniz saatleri de girebilirsiniz.

    4. Ekipmanlarınızın günlük eylemleri için iki türlü seçeneğiniz bulunuyor:

    Seçenek 1: Planlı eylemler

    Her gün aynı saatte gerçekleşmesini istediğiniz eylemleri belirleyin.

    Gerekli ayarlar:

    • Ne zaman? (Gün batımında, gün doğarken ya da belirli bir saatte)
    • Hangi ekipman(lar) ve eylem(ler)? (Panjurları aç, ışıkları kapat, vb.)

    Sonuçlar (örnek):

    • Gün batımından 1 saat sonra panjurlar açılır.
    • Saat 18'de ışıklar yanar.
    • Saat 23'te panjurlar kapanır ve ışıklar söner.

     

    Seçenek 2: Varlık simülasyonu

    Zaman aralığını ve ekipmanları seçin. TaHoma, onları siz yokken rastgele çalıştıracaktır!

    Gerekli ayarlar:

    • Hangi zaman aralığı? (Örneğin: saat 8:00 ile 18:00 arası)
    • Hangi ekipman(lar)? (Örneğin: panjurlar, perdeler, ışıklar...)

     

    Sonuçlar (örnek):

    • Saat 8:00 ile 13:00 arasında rastgele bir zamanda panjurlar açılır.
    • Saat 13:00 ile 18:00 arasında rastgele bir zamanda panjurlar kapanır.

     

    "Tatil" senaryonuzu hem planlı hem de rastgele eylemleri birlikte kullanarak da ayarlayabilirsiniz. Ayrıca, bir gün içerisinde planlı ve rastgele eylemler için birden fazla zaman aralığı da seçebilirsiniz.

    Ayarlarınızı bitirdikten sonra, planlı eylemlerinizin ve varlık simülasyonunuzun özetini görüntüleyebilirsiniz. Dilerseniz tekrar değişiklik de yapabilirsiniz. Varlık simülasyonunuzun özetini görüntülemek için zaman çizelgenize bakın.

    5.  Planlamanıza ekleme yapmak istiyorsanız "+ Eylem ekle" seçeneğine tıklayın.
    Eğer planlama sizin için uygunsa, "Onayla"ya tıklayın.

    6. "Tatil" senaryonuzu "Senaryolarım" menüsünde bulabilirsiniz.

    Evde bulunmayacağınız zaman aralığını ve eylemleri değiştirmek istediğinizde, "Tatilimi düzenle" seçeneğine tıklayın. Senaryoyu silmek için, "Tatil periyodunu sonlandır" seçeneğine tıklayın.

  • TaHoma® ekosistemi için HomeKit ne anlama geliyor? (16) 11.05.2023

    TaHoma, TaHoma switch, TaHoma DIN Rail V2 ve Connectivity kit ürünleri Apple Homekit* ile uyumludur, TaHoma DIN Rail V1 ile uyumlu değildir. HomeKit uyumluluğu sayesinde, Somfy ekipmanlarınızı Siri veya Apple Home uygulamasıyla kontrol edebilirsiniz.

    • Siri: Apple cihazlarınızla Siri'den TaHoma'ya ve ev ekipmanlarınıza sesli komut kontrolü eklemesini isteyebilirsiniz.
    • Home uygulaması: Ek olarak, cihazlarınızı Apple cihazlarınızdan kontrol edebilmeniz için Apple Home uygulamanızda da kontrol edilmeye hazır şekilde bulabilirsiniz. Home uygulamasını HomeKit'inizin kurulumu için de kullanabilirsiniz.
  • TaHoma®, ekipmanlar ve HomeKit arasındaki bağlantı nasıl çalışır? (13) 11.05.2023

    TaHoma® uygulaması,ev ekipmanları ile HomeKit* teknolojisini kullanan cihazların birbirleriyle bağlantısını sağlar. chnology. Bu bağlantı, kontrol için kullanılan cihazla (TaHoma, TaHoma switch,TaHoma DIN Rail V2 veya Connectivity Kit) ile kontrol edilen ekipman arasında direkt bir bağlantıdır.

    Bu bağlantı, her akıllı ev ünitesinde gömülü (dolayısıyla lokal) yazılım ile özel geliştirme gerektirir.

    Not: TaHoma® için diğer çözüm ortaklarıyla geliştirilen olağan uyumluluklar, çoğunlukla Bulut aracılığıyla çalışır.

  • Hangi akıllı ev sistemi çözümleri Apple HomeKit ile uyumludur? (19) 11.05.2023

    Her nesil akıllı ev sistemi ünitesi, belirli bir sertifika sürecini takip etmelidir.

    • Mevcut sertifikasyon süreci, evinizde TaHoma® varsa veya yeni bir ünite alıyorsanız, devam eden sürüm anlamına gelen 2. nesil TaHoma® ürünüyle ilgilidir.
    • 1. nesil TaHoma® ünitesi ile Somfy ünitesi (her ikisi de kare şekilli) ve TaHoma® DIN-Ray V1 uyumlu değildir.
  • TaHoma® senaryolarıma Apple HomeKit üzerinden erişebilir miyim? (7) 11.05.2023

    HomeKit, sadece Home uygulaması üzerinden oluşturduğunuz uygulamalara erişmenize olanak sağlar.

    Sonuç olarak, TaHoma® veya TaHoma Classic uygulamasında oluşturduğunuz senaryolarınıza HomeKit üzerinden erişemezsiniz. Ancak Home uygulaması ile yeni senaryolar oluştururarak bunlara Somfy ekipmanlarınızı da ekleyebilirsiniz.

  • "Termal konfor" senaryosu nedir ve TaHoma uygulamasında nasıl ayarlanır? (29) 20.04.2023

    "Termal konfor" senaryosu:

    Bu senaryo, her mevsimde ve her saatte gölgelendirme sistemlerinizi otomatik olarak kullanarak konforunuzu yıl boyunca optimize etmenize yardımcı olur.

    Size önerilebilecek hazır bir senaryodur ancak ihtiyacınıza göre adapte ederek koşulları, eylemleri ya da zamanlamaları değiştirebilirsiniz.

    "Senaryolar" menüsünden, "Yeni bir senaryo oluştur"a tıklayın ve "Termal konfor"u seçin.

     

    Ayarlama adımları:

    1. Öncelikle evinizin en çok güneş alan cephesini belirleyin ve ayarlayın (diğer cepheler daha sonra da ayarlanabilir)​

    2. Bu cephedeki ekipmanları seçin: 2 seçenek:​

    • Güneş sensörlü ve gölgelendirme sistemli (panjur, dış cephe jaluzisi, zip perde, vb) kurulum​
    • Sadece gölgelendirme sistemli (panjur, dış cephe jaluzisi, zip perde, vb) kurulum

    3. İki hazır senaryo otomatik olarak ayarlanacaktır:

    Durum 1: sensörsüz kurulum ​

    Yaz programlaması:

    • Güneş doğduktan 3 saat sonra kapanma​​
    • Güneş batmadan 4 saat önce %50 açılma​​
    • Güneş batmadan 2 saat önce %100 açılma​

    Kış programlaması:

    • Güneş doğduktan 1 saat sonra açılma​​
    • Güneş batınca kapanma

    Durum 2: Güneş sensörlü kurulum

    Yaz programlaması:

    • Kapanma: ışık yoğunluğu >40,000 lux​​
    • Açılma: ışık yoğunluğu <20,000 lux​

    Kış programlaması:

    • Saat x'ten sonra açılma: ışık yoğunluğu >40 000 lux​​
    • Saat x'ten sonra kapanma: ışık yoğunluğu <20 000 lux​

    4. Senaryonuzun ayarlarını tamamen değiştirebilirsiniz, örneğin: ​

    • saatleri
    • ışık yoğunluğu eşiklerini (sensörlü bir kurulum olduğunda)​
    • motorlu uygulamanın ne kadar açılacağını veya kapanacağını (uyumlu ürünler için)​
    • haftanın günlerine göre değişiklikleri

    Önemli: Yaz ve kış programları arasında geçiş manuel olarak yapılmalıdır.

  • "İzinsiz giriş alarmı" senaryosu nedir? (9) 20.04.2023

    TaHoma uygulamasındaki "İzinsiz giriş alarmı" senaryosu, Somfy Protect güvenlik sisteminizi ve TaHoma uyumlu sensörlerinizi birbirleriyle bağlantılı hale getirerek kullanmanızı sağlar.

    Eğer bir kapı/pencere sensörü veya bir hareket sensörü ile birlikte bir Somfy Protect alarm siteminiz varsa, uygulamada önceden ayarlanmış olarak bulunan bu senaryo size tavsiye edilecektir. TaHoma uyumlu sensörlerin Somfy Protect alarmını tetiklemesini sağlar. Alarm modu seçeneklerinden birini ve alarmı tetikleyecek olan sensörü seçerek senaryoyu istediğiniz gibi kişiselleştirebilirsiniz.

    Örneğin:
    Alarmınız "Total" modundayken bir IntelliTAGs air io sensörünüz izinsiz giriş denemesi tespit ederse, Somfy Protect alarmınız çalmaya başlar.


    Bu senaryo taslağına ek olarak, gelişmiş senaryoları kullanarak da istediğiniz herhangi bir sensörün alarmı tetiklemesini sağlayabilirsiniz.

    Örneğin:
    Alarm gece modundayken duman tespit edildiğinde, Somfy Protect alarmınız çalmaya başlar.

    Dikkat!

    • Senaryo alarmı kendisi kurmaz. Eğer koşul "Total modundayken" ise, alarm kurulmuş olmalıdır. Aksi takdirde senaryo devreye girmeyecektir.
    • Alarm kurulduğu sırada bir sensör tetikleme durumundaysa (örnek: açık), senaryo başlatılmaz.

     

    Uyumlu Somfy Protect güvenlik sistemi ürünleri:

    • Somfy One / One +
    • Home Keeper
    • Somfy Home Alarm
    • Somfy Home Alarm Advanced
    • Outdoor Camera (Dış Mekan Kamerası)

     

    Not: Bu özellik Connectivity kit ürününde bulunmamaktadır, çünkü bu ürün Somfy Protect ve sensörlerle uyumlu değildir.

  • Connexoon ve TaHoma® uygulamalarının farkı nedir? (30) 20.07.2022

    TaHoma uygulaması yepyeni bir arayüze ve çok daha geniş uyumluluk seçeneklerine sahiptir.

  • Connexoon uygulamasından TaHoma® uygulamasına geçince kazanacağım yeni uyumluluklar nelerdir? (19) 14.07.2022

    Connexoon io kullanıyorsanız, çözüm ortağı markaların io ürünleri dahil olmak üzere, tüm io ürünleri uyumlu olacaktır : 

    • Termostat
    • Sensörler
    • Motorlu uygulamalar
    • Atlantic io ısıtma ürünleri
    • Velux io cihazları

    Ve çok daha fazlası!


    Connexoon RTS kullanıyorsanız, tüm RTS ürünleri uyumlu olacaktır

    • Motorlu uygulamalar
    • Aydınlatma alıcıları
    • Dış mekan çözümleri

    Ve çok daha fazlası! 

     

    io ve RTS Connexoons cihazları için, buluttan buluta ve IP uyumlulukları artık mevcuttur. Ayrıca, Somfy Protect ürünleri, Somfy Akıllı Termostat, Schneider akıllı tüketim sensörü, Legrand aydınlatma ve prizler, Sonos, Philips Hue ve Intesis AC gateway ürünleri de uyumludur.

     

    Tüm uyumlulukları aşağıdaki linklerden inceleyebilirsiniz:

  • Connexoon uygulamasından TaHoma uygulamasına geçince hangi yeni özellikleri kullanabileceğim? (19) 14.07.2022

    Yeni tasarlanmış arayüzüne ek olarak, TaHoma uygulaması size senaryo önerileri ve sık kullanılanlar menüsü gibi birçok farklı özellik de sunar. 

    TaHoma uygulaması, size daha iyi bir deneyim sunabilmek için, yeni özellikler ve uyumluluklar eklenerek yılda birkaç kez güncellenmektedir.

  • Connexoon uygulamasından TaHoma uygulamasına geçtikten sonra hangi ürünleri artık kontrol edemeyeceğim? (20) 14.07.2022

    Connexoon uygulamasından TaHoma uygulamasına geçtikten sonra, Somfy io siren ve Somfy RTD alarm ürünleriyle uyumluluk mümkün olmayacaktır.​

    Diğer Somfy ürünleri TaHoma uygulamasıyla uyumlu olmaya devam edecektir.

  • Connexoon uygulamasından TaHoma uygulamasına geçtikten sonra hangi özellikleri artık kullanamayacağım? (15) 14.07.2022

    TaHoma uygulaması çok daha kapsamlı bir uygulama olsa da, Connexoon uygulamasında bulunan aşağıdaki özellikler TaHoma uygulamasında yer almamaktadır.

  • Hangi ısıtma sistemleri TaHoma® akıllı ev sisteminizle uyumlu? (195) 29.11.2018

    Somfy ısıtma kontrol birimlerine ek olarak, TaHoma®, ısıtma alanındaki önde gelen markalarla uyumludur: Atlantic, Sauter, Hitachi, De Dietrich, Thermor, Danfoss, Honeywell ve CIAT.

    - Elektrikli radyatörler. Atlantic, Thermor, Honeywell (Evohome serisi) ve Sauter adlı ortaklarımızın bağlantılı radyatörleri, io-homecontrol teknolojisine sahiptir. Radyatörlerinizi TaHoma® uygulamasına ekleyerek evinizin sıcaklığını her oda için ayrı ayrı ayarlayabilirsiniz. Sonrasında, ister evde ister dışarıda olun, istediğiniz ısı modunu (Eco, Comfort) seçebilirsiniz.

    - Isı pompaları. Isı pompanızı TaHoma®'ya bağlayarak ısıtma sistemini uzaktan programlayın veya enerji kullanımınızı takip edin. Ciat ve De Dietrich, HomeConnect radyo kontrolü ve (Xenea ve G-Kub modelleri) ve Diematic ISystem (HP Inverter modeli) ile donatılmıştır. io-homecontrol teknolojisi, bu sistemlerde halihazırda mevcuttur. Hitachi ısı pompaları, bir ağ geçidi kullanarak TaHoma® ile çalışır.

    Hangi sistemlerin uyumlu olduğunu görmek için lütfen TaHoma® çözüm ortakları sayfasına göz atın.

  • İhtiyaçlarınıza uygun akıllı ev kutusunun seçilmesi (116) 15.11.2018
    Öncelikle panjur ve perde gibi az sayıda ekipmanı bağlantılı hale getirmek, sonrasında ise sisteme hareket dedektörleri, açılış sensörleri, ışık kısma sistemleri, iklim kontrol birimleri vb. yeni Somfy cihazları eklemek için bir çözüm arıyorsanız TaHoma® Bee'yi seçin. Sadece pencere ekipmanlarınızı (perdeler, jaluziler, storlar, panjurlar…) bağlantılı hale getirmeniz gerekiyorsa Connexoon Window RTS'i seçin.
  • Akıllı ev sistemi kontrol listesi (130) 15.11.2018

    Başlamadan önce kontrol edilecek unsurlar:

    1. İyi bir internet bağlantınız var mı? Ekipmanlarınızın bağlanması için internet bağlantısı gerekir.

    2. Uyumlu ürünler, seçtiğiniz akıllı ev cihazına bağlı olarak değişiklik gösterir. Daha fazla bilgi almak için önceki soruya bakın.

    3. Radyo menzilini optimize etmek için cihazı evinizin ortasında açık bir alana koymanızı tavsiye ederiz.

  • TaHoma® nedir? (167) 12.10.2018
    TaHoma®, evinizdeki bağlantılı ekipmanları kontrol etmenizi sağlayan bir çözümdür. Bağlantılı ekipmanlarınızı (aydınlatma, kapı ve pencereler, alarm, ısıtma vb.) her gün evinizden ya da hareket halindeyken mobil cihazlarınızı veya bilgisayarınızı kullanarak yönetmenizi sağlayan bir yardımcıdır.
  • TaHoma®'yı çalıştırmak için internet bağlantısı gerekir mi? (61) 12.10.2018
    Evet. Kayıt olmak, ekipmanınızı bağlamak, TaHoma®'yı yapılandırmak ve ekipmanınızı uzaktan kontrol etmek için internet bağlantısına ihtiyacınız var.
  • Evimi TaHoma® ile bağlamak için başlangıç fiyatı nedir? (53) 12.10.2018
    Birçok kişi, ev otomasyonunun bütçelerini aştığını düşünür. Somfy olarak, ev otomasyonumuzu esnek ve geliştirilebilir şekilde tasarladık. Evinizi bağlantılı hale getirmeye panjurlarınızdan başlayabilir; sonrasında imkanınız olduğunda aynı uygulamayı garaj kapınız, pencereleriniz, aydınlatma sisteminiz vb. için yapabilirsiniz. Bütçe açısından, evinizi bağlantılı hale getirmek için için birkaç yüz avro yeterlidir. Ardından, evinizi kendi hızınızda ve o anki bütçenize uygun şekilde donatabilirsiniz.
  • TaHoma® elektrik kesintisine maruz kalırsa ne olur? (42) 12.10.2018
    Endişelenmenize gerek yok! Batarya ve GSM modülü, 3 aylık bir batarya ömrüyle devreye giriyor. Bağlantılı ekipmanlarınızdan herhangi birinde meydana gelen en küçük sorundan veya evinize izinsiz girildiğinden, elektrik kesilse bile haberiniz olur.
  • Evcil hayvanım var. TaHoma®, evin içindeki ve çevresindeki hayvanlar konusunda nasıl bir tutuma sahiptir? (88) 12.10.2018

    Farklı algılama seviyelerine sahip üç tip dedektör takılır. Evcil hayvanınız, TaHoma®'ya ve bağlantılı ekipmanlarınıza engel olmadan serbestçe dolaşabilir.

  • Piyasadaki diğer çözümlere kıyasla TaHoma®'nın sunduğu avantajlar nelerdir? (28) 12.10.2018
    Yeni şirketlerin ve telekomünikasyon operatörlerinin sunduğu diğer markaların aksine, Somfy tarafından yaratılmış olan TaHoma®, bağlantı kurabileceğiniz birçok motorlu ekipman ögesine erişebilir. Somfy, ev otomasyonu alanında test edilip onaylanmış becerilere sahip bir "ekipman tabanına" sahiptir. Ev ürünleri alanındaki lider markalar SOMFY ile iş birliği yaparak "TaHoma® ile Uyumlu" (aydınlatma, ısıtma, güvenlik, ses vb.) etiketini üretmiştir. Dolayısıyla, SOMFY'nin TaHoma® çözümünü seçtiğinizde, geliştirilebilir ve oldukça uyumlu bir çözüm seçmiş olursunuz.
  • TaHoma®'nın güvenlik açısından üstünlüğü nedir? (106) 12.10.2018
    Kalite ve teknik bilginin adresi Fransa'da üretilen TaHoma®, io-homecontrol veya RTS teknolojileriyle donatılmıştır. Bu teknolojiler, Somfy'nin piyasadaki güvenli protokolleridir. Komutlar bağlantılı ekipmanlara gönderilirken, her bir ekipman için benzersiz şifreleme anahtarları kullanılır. Sunduğumuz güvenlik düzeyi, bankacılık verileri ve iletim için sağlanan güvenlik düzeyiyle aynıdır. Bu sayede, ekipmanlarınızı kimsenin hacklememesi sağlanır. TaHoma®, bu alanda lider SySS Gmbh'den güvenlik sertifikası almış lider ev otomasyonu ortamıdır.
  • Size en uygun ev otomasyon kutusunun seçilmesi (38) 12.10.2018
    Neden TaHoma®'yı seçmelisiniz? Panjurlar, storlar, perdeler ya da tenteler gibi başka ekipmanları da bağlantılı hale getirmeye başlamak için açık ve yükseltilebilir bir çözüm arıyorsanız TaHoma® sizin için ideal çözümdür. Bu sayede, projeniz ilerledikçe, Somfy ve ortakları tarafından üretilen başka ekipmanları da (aydınlatma, termostat, kamera vb.) projeye dâhil edebilirsiniz. Neden Connexoon'u seçmelisiniz? Sadece pencereleri (panjurlar, dış cephe jaluziler vb.), ev erişim ekipmanlarını (bahçe kapıları, garaj kapıları, alarmlar vb.) ya da taraçanızı (tenteler, dış aydınlatma vb.) bağlantılı hale getirmek istiyorsanız Connexoon'u seçin. 
  • Ekipmanlarınızın akıllı ev cihazınıza uyumlu olduğunu uyumlu olup olmadığını nasıl kontrol edersiniz? (39) 12.10.2018

    TaHoma® ile uyumlu olan ürünler hangileridir?

    Tüm radyo (RTS, io-Homecontrol, Zigbee) bağlantılı Somfy motorlu uygulamalar ve bağlantılı Somfy cihazları (termostat, kameralar, alarmlar, kilitler) uyumludur. Evinizde kablolu cihazlar varsa, bunları, Somfy radyo mikro modülleri ekleyerek uyumlu hale getirebilirsiniz. Somfy'nin ve çözüm ortaklarının TaHoma® ile uyumlu ürünlerinden oluşan listeye göz atın.

     

    Connexoon ile uyumlu olan ürünler hangileridir?

    Bu cihaz, io-homecontrol protokolü veya RTS protokolüne sahip olabilir. Motorlu sisteminizin protokolüne uyan Connexoon versiyonunu seçin ve kullanmak için TaHoma by Somfy uygulamasını indirin.